Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) tarafından düzenlenen Yeşil Şehirler Belediye Başkanları Toplantısı, İngiltere’nin başkenti Londra’da gerçekleştirildi. Programa Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba da katıldı.
EBRD Yeşil Şehirler Programı’nın 10. yılı kapsamında düzenlenen iki günlük toplantıda; şehirlerin ulaşım, ısıtma ve konut sistemlerinin daha temiz ve düşük maliyetli enerjiyle dönüştürülmesi, düşük karbonlu ve dayanıklı şehir altyapılarının geliştirilmesi gibi konular ele alındı. Ayrıca iklim değişikliğine uyum, döngüsel kaynak kullanımı, atık su sistemlerinin modernizasyonu ve sel riskine karşı şehirlerin dirençli hale getirilmesi gibi başlıklar da değerlendirildi.
Toplantıda yükselen sıcaklıklarla mücadele, kentsel ısı dayanıklılığı ve yapay zekânın şehir yönetimindeki artan rolü de gündeme geldi.
Programa Türkiye’den Bursa’nın yanı sıra Gaziantep, Mersin, İzmir ve Muğla büyükşehir belediyelerinin temsilcileri de katılım sağladı.
Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, toplantıya ilişkin yaptığı değerlendirmede, şehirlerin geleceği için uluslararası iyi uygulamaların takip edildiğini vurgulayarak, “Bursa’mızı daha yeşil, daha güçlü ve daha dirençli bir şehir haline getirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” ifadelerini kullandı.
© Copyright 2026 Kongrem Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.